Morgonlugnet

Alltså det är så otroligt skönt att få vakna, ligga kvar i sängen en stund, kliva upp, duscha och göra sig en smarrig frukost (med glutenfritt fröknäcke, ost, kalkon och avokado, appelsinjuice och kiwi). Det där lugnet. Ingen stress, ingen brådska någonstans. För mig betyder det mycket. Nu ska jag ge mig ut på en uppfriskande promenad i höstvädret.


Ikväll har vi beställt fredagskassen från Kaffehuset August så ikväll slipper vi matlagningen. Vi har pratat om och sett fram emot fredagkvällen hela veckan. Vi ska nog duka fram lite fint och öppna en flaska (alkoholfritt) vin och bara njuta. I helgen väntar flera trevliga stunder och jag tror att jag nog börjar känna mig mer stabil på fötter igen. Inte mycket huvudvärk, inga hjärtklappningar. Jag har varit snäll med mig själv denhär veckan.

Sköt om er!

inspiration till barnrummet

Åh, det finns ju så mycket fint! Och barnrummet är alldeles för litet. Inte egentligen men med tanke på alla prylar jag vill köpa. Hehe 

Nej, det är nog bara bra att rummet inte är så stort så jag inte köper en massa onödiga grejer att fylla ut ytan med. Som bäst söker jag en snygg taklampa och en mysig golvlampa/vägglampa att ha vid sängen. Dela gärna med er om ni vet var man hittar snygga lampor som passar barnrummet! Allt ovan hittar ni på jollyroom.se som har kommit att bli min favorit nätsida! Man fastnar lätt i flera timmar!

uppfriskande promenader

 
Nu när jag är hemma och försöker komma tillbaka till vardagen igen har det varit viktigt för mig med lätta, uppfriskande promenader. Med gravidpodden/förlossningspodden i öronen traskar jag iväg och går så långt som det känns bevämt just idag. Friskluft och motion ger mig ny energi. Jag mådde väldigt illa under första delen av graviditeten, egentligen ända fram tills för ca en vecka sedan så promenaderna har varit en passlig träningsform den första perioden. Nu har jag iaf kommit igång med gravidträning och har börjat gå på vuxeninstitutets Gravid & Stark-kurs. Gymkortet har jag kvar och det ska användas flitigare i höst. För att må bra! Jag ska vara snäll med mig själv och inte lägga någon press på mig själv utan träna för välmående och för att förbereda mig inför förlossningen.